بازگشت به ویزیت های معمول پزشکی برای مراقبت از دیابت بسیار مهم است: 4 راه برای انجام این کار بطور ایمن

درست زمانی که کشور شروع به بازگشایی کرد، نوع دلتای کووید-19 شایع شد و ما را مجبور کرد به استفاده از ماسک‌ها، تهیه نان در خانه، ورزش در خانه و کار از راه دور، بازگردیم. با این حال، در این شرایط تمرکز روی چیزهایی که باید در مورد سلامت خود انجام دهیم، مانند ویزیتهای معمول پزشکی، همچنان مهم است.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماریها(CDC) توصیه می کند که افراد مبتلا به دیابت هر سه ماه یکبار به پزشک مراجعه کنند تا اهداف و پیشرفت دیابت از جمله سطح A1C و قند خون آنها را ردیابی کنند و در صورت نیاز برنامه های درمانی آنها را تنظیم کنند. با این حال، از زمان شروع همه‌گیری، تقریباً نیمی از افراد مراقبت‌های پزشکی را نادیده گرفته‌اند یا به تأخیر انداخته‌اند، که به بدتر شدن بیماریهای آنها منجر شده است. برای افراد مبتلا به دیابت، این به معنای افزایش خطر ابتلا به عوارضی مانند بیماری قلبی و سکته مغزی، نابینایی، بیماری کلیوی، آسیب عصبی و قطع عضو است.اگر هنوز در مورد برنامه ریزی ویزیت های منظم پزشکی خود مطمئن نیستید، در اینجا چهار راه برای بازگشت ایمن به مراقبت برای کنترل سطح A1C و انسولین وجود دارد:

1.     تعیین کنید که آیا بازدید حضوری برای شما بهتر است یا مجازی

بسته به سطح راحتی شما برای بازگشت به مراقبت، باید تصمیم بگیرید که آیا قرار ملاقات حضوری برای شما مناسب است یا از راه دور. غربالگری‌های معمول سلامت، مانند آزمایشات کلسترول، فشار خون و عملکرد کلیه، باید به طور منظم در مطب پزشک انجام شود تا از عدم وجود عوارض دیابت یا عدم پیشرفت عوارض اطمینان حاصل شود. آزمایش هایA1C و نظارت بر انسولین را می توان در خانه انجام داد. در واقع، کیت‌های تستA1C ، تقریباً به اندازه تست‌های آزمایشگاهی دقیق هستند و معمولاً دقت آنها مثبت و منفی ۰.۵درصد است.

کارن گرافئو، مدیر محتوا در سایت  Diabetes Sisters، گفت: برای من مهم است که به یک قرار ملاقات حضوری با متخصص غددم برگردم، زیرا در طول یک ویزیت از راه دور، پزشک من نمی تواند به صدای قلب من گوش دهد، پاهای من را چک کند یا فشار خون من را اندازه گیری نماید و اینها چیزهایی هستند که باید در هر بازدید انجام شوند تا مطمئن شوم که در بهترین سطح از سلامتی ام هستم. توصیه ی من به دیگرانی که به دنبال مدیریت دیابت و بازگشت به مراقبت های بهداشتی هستند، این است که این کار را انجام دهند و با تیم مراقبت های بهداشتی خود در تماس باشند.

اگر تصمیم دارید برای بازدید آینده خود به صورت مجازی عمل کنید، لطفاً برای راهنمایی ها و منابع در مورد نحوه آماده شدن برای قرار ملاقات از راه دور یا آنلاین بهhttps://lillydiabetes.com/telehealth  مراجعه کنید.

2.     بدون توجه به الزامات دولتی از ماسک استفاده کنید

چه در کشور یا استان شما در حال حاضر زدن ماسک ضروری باشد یا نه، بهترین راه برای ایمن ماندن در هنگام بازگشت به مراقبت، استفاده از ماسک برای پوشاندن بینی و دهان است. طبق گفته ی  CDC، ماسک های پارچه ای چند لایه می توانند تا 50 تا 70 درصد از قطرات تنفسی را مسدود کنند و به طور قابل توجهی خطر ابتلا بهCOVID-19 را کاهش دهند. اگر می خواهید خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهید، ما به شما استفاده از ماسک N-95 را توصیه می کنیم.

3.     تا جایی که ممکن است فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید

از لحظه ای که وارد ساختمان پزشک می شوید، CDCتوصیه می کند که فاصله اجتماعی را رعایت کنید.اگر نیاز دارید با دیگران در آسانسور بایستید، در دو طرف مقابل بایستید یا منتظر آسانسور بعدی با شلوغی کمتر باشید. در اتاق انتظار، حداقل یک یا دو صندلی بین خود و سایر بیماران فاصله بگذارید. هنگامی که با پزشک خود در اتاق معاینه هستید،6 فوت(1.8 متر) از هم فاصله داشته باشید، مگر اینکه پزشک در حال معاینات فیزیکی مانند اندازه گیری فشار خون یا بررسی دمای بدن شما باشد.

فاصله گذاری اجتماعی به تنهایی خطر انتقال بیماری را تا 90 درصد کاهش می دهد، اما این کار نمی تواند جایگزین پوشیدن ماسک شود، هر دو باید انجام شوند تا در هنگام بازگشت به مراقبت، تا حد امکان ایمن باشید.

4.     به نقاطی در اتاق انتظار یا اتاق پزشک که بیشتر توسط افراد لمس می شوند، دست نزنید

تا جایی که ممکن است، CDCتوصیه می‌کند از دست زدن به قسمت‌هایی از اتاق انتظار و اتاق پزشک که معمولاً توسط دیگران لمس می‌شود، مانند دکمه‌های آسانسور، ماشین‌های کارت اعتباری و بازوهای صندلی در اتاق انتظار اجتناب کنید. اگر باید این سطوح را لمس کنید، از دستمال برای لمس آنها استفاده کنید یا ابتدا با دستمال آغشته به الکل آنها را پاک کنید.

از آنجایی که لمس یک سطح آلوده به تنهایی باعث ابتلا به کووید-19 نمی شود، باید از دست زدن به دهان، بینی یا چشم های خود پس از آن خودداری کنید تا ویروس وارد بدن نشود و باعث عفونت نشود. اگر با یکی از این مناطق با لمس بالا مواجه شدید، از ضدعفونی کننده ی دست استفاده کنید یا دست های خود را در اسرع وقت بشویید.

برنامه ریزی یک قرار ملاقات با پزشک برای مدیریت دیابت در حال حاضر مهم تر از همیشه است، زیرا افراد بیشتری به واریانت دلتا مبتلا می شوند و ویزیت های معمول خود را از اولویت خارج می کنند. اکنون می دانید که چگونه با خیال راحت به مراقبت برگردید و به بهترین و سالمترین شرایط خود برسید.

شرکت الی- لیلی برای تشویق افراد مبتلا به دیابت ابتکار عملی با نام #ReturnToA1C ، را راه اندازی کرده است تا افراد به طور منظم سطح A1C خود را بررسی کنند و با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود در مورد حفظ مراقبت از دیابت در یک محیط در حال تغییر، صحبت کنند. برای پیوستن به گفتگو و تشویق دیگران به بازگشت به مراقبت، نحوه بازگشت ایمن به بازدیدهای منظم مراقبت های بهداشتی خود را برای مدیریت دیابت خود - چه حضوری یا مجازی - با استفاده از #ReturnToA1C در رسانه های اجتماعی، پیشنهادات خود را به اشتراک بگذارید.

منبع:

https://www.diabetesselfmanagement.com/education/returning-to-routine-doctors-visits-is-crucial-for-diabetes-care-4-ways-to-do-so-safely/